søndag 27. desember 2009

Bangalore

Jeg og vertsfaren min tokk en 5 timers lang togtur til Bangalore for at jeg skulle faa se ennda en by i India. En venn av vertsfaren min laante bort sjoforen sin med bil til oss i de 2 dagene, men sjaaforen kunne bare snakke lokalspraaket saa kommunikasjon var ikke det enkleste. Forste dagen dro vi opp i fjellene, siden det er veldig behagelig temperatur. foltes som norsk sommer :D


Det sikkreste man kan drikke er kokkosnottvann, siden det alltid er rent, men fy det smaker ikke veldig godt syns jeg...

Apene er menneskevante og greide lett aa rappe fra oen en pose med frukt :)

Saa spiste vi paa Friday's (lunsj klokken 5).

jeg kjopte nye sko! Siden i Bangalore er det veldig fint aa shoppe, saa fikk vi ca tid til en time for vi matte finne sjaaforen igjen.

Vi er litt lost siden sjaaforen og vertsfaren min ikke kan samme spraak, auto kjorerne hjelper oss og snakker med sjaafoen vaar i kannada (lokalspraaket i Bangalore).
Til slutt drar vi aa spiser hos en venn av vennen til vertsfaren min og alle der var doktorer, og de to jentene paa mn alder snakket mest om skole siden de studerer omtrent 10 timer hver dag! Syke mennesker...

som alle byer i India har Bangalore veldig mange mennesker og det er mye skitt overalt alt og store kontraster aa se. Vi dro hit:

og det beviste hvor enorme kontraster det er. Dette stedet var enormt og store fine hus og byggninger hvor nobelpris vinnere i fysikk osv holer paa og det er rett og slett en fantastisk fin nerdedel av Bangalore. Men her er det saa mye plass til gronnt og sjonnt og ingen biler i veiene, mens utenfor porten er det folk som sover paa gaene og trafikken er utrolig kaotisk.



Heftig treningsokt ser det ut som, men det var vel engentlig en lett gaatur kl 6 om morgenen.

Ps. Tog i India, er ikke saa ille som jeg trodde, vi do med 1st class saa det var litt kaldt pga aircondition, og kanskje litt for mange matserveringer...Neida, det var herlig :D

8 kommentarer:

  1. Åååh, du er heldig som får se så mange byer, Hilde! Jeg er litt misunnelig xP
    Har du vært i Taj Mahal i India, ennå? =)
    Hilsen Harveen! =D

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det er morro aa reise litt, men tror ikke jeg kommer til aa dra dit siden det er saa langt og for aa vaere helt aerlig, er ikke byggninger jeg kan se paa bilder min storste interesse :P Hehe, men vi faar se :)

    SvarSlett
  3. Haha, okei xP Jeg skjønner at bygninger ikke er så interessante, men det er jo interessant å dra til andre steder ;D Dessuten hvor enn du drar i India, vil du nok møte noe rart, nytt, spennende og annerledes =)
    Du er i sør-India, ikke sant? =) Er Mumbai langt borte fra der du bor?
    - Harveen

    SvarSlett
  4. Mumbai er et stykke nord, mer vet jeg ikke :) Hihi, siden jeg bor i sor...Skal til madurai naar pongal kommer(en festival i januar) og se hvordan de feirer i landsbyene og det tror jeg blir spennende :) Godt nytt aar:)

    SvarSlett
  5. SV: Hei Hilde! jeg hadde det kjempekos :D Jeg får besøk av tanten og onkelen min den 19.februar, også kommer mamma, pappa, farmor, lillebror og storesøster i slutten av mars på besøk. + Jesper da, som jeg enda ikke helt vet når kommer. Så fort som mulig :) Godt nytt år til deg også! <3

    VErtsfamilien din virker jo helt herlig! Reiser rundt i India for at du skal få sett mer av landet, det synes jeg er ganske snillt. I Spania har jeg tatt ansvaret for det selv. Dvs. jeg har kastet meg på alle mulige turer med venner, skolen og så skal jeg nok besøke noen av de andre norkse jentene dette halvåret også. Kommer det forresten noen å besøker deg? Stor klem fra Runa <3

    SvarSlett
  6. Ja, det høres spennende ut! Kos deg og godt nytt år til deg også =)^^
    - Harveen

    SvarSlett
  7. Hei Hilde
    Leste bloggen din og liker veldig godt det du skriver. Du er en fantastisk forteller og bildene du legger på siden gir god kombinasjon.
    Kos deg og klem
    Necip

    SvarSlett
  8. Tusen takk, er hyggelig at du liker aa folge med, Necip! :)

    SvarSlett