mandag 21. desember 2009

Ikke helt indisk enda;)

Selvom mamma sier jeg har en indisk aksent paa engelsken min naa, saa er jeg ikke helt indisk! Her er forklaringen
Sakshi oppfordrer stakars uvitne norske Hilde til aa spise en fersk gronn chili i en yogurt blanding. Hilde horer paa sin storesoster i all uvitenhet om hvilke konsikvenser det forer til. 10 sekunder senere brenner munnen og halsen til hilde mer enn noen sinne og melk, iskrem, isbiter holder henne i sjakk. Etter at taarene i onene er borte og intens svie har forsvinnet, kjennes magen veldig varm. Matglad jente som Hilde er trykker hun i seg cashew notter, fiken, torket aprikos, "crust" og indisk ball med krydder, sukker, mango, ingefaer etc (er skrevet etc under ingredienser paa pakken :s ). 5 timer senere er Chili folelsen borte og Hilde er normal igjen :)
Flere bilder fra middagen naar Neha kom hjem ;)



4 kommentarer:

  1. Hei Hilde - så morsomt å lese bloggen din! Håper du har det så bra som det virker, utrolig hva du opplever. Annerledes å feire jul i India, tenker jeg, og hva slags feiring om noen - blir det egentlig?
    Her er det bikkjekaldt om dagen, skikkelig vinter. Kos deg masse og Gooooooood jul:-) Klem Eva

    SvarSlett
  2. ps- gleder meg til du skal invitere på indiske herremåltider i knuts vei :-)

    SvarSlett
  3. Haha, Hilde! Så søt du er ;D ^^
    God jul og et godt nyttår til deg! =D
    Hilsen Harveen =)

    SvarSlett
  4. Fint aa se at du leser her da Eva, liten feiring, emn noen presanger og juletre blir det jo :D Hehe, ejg har faktisk ikke laert noe matlaging (ikke si det til noen) men maa jo laere noe for jeg kommer hjem! Hehe...Takk Harveen :)

    SvarSlett