lørdag 12. desember 2009

My first wedding


Dette er maten vi spiste i bryluppet jeg dro til forrige uke. Man spiser med hendene fra et bananblad, og dette gjor man i de fleste brulypp. Man bestemmer heller ikke hva man vil ha men bladet blir dynket ned med mye rart ;) Om ikke delikat, saa er det godt ihvertfall...Bryluppet ellers var ikke helt som forventet. Jeg trodde det skulle vaere mye dans og morro, der tok jeg feil! Man sitter lenge aa ser paa forskjellige tradisjoer blir fulgt, men vanskelig aa se noe, siden menegden blokker. Tror den morsomme parten av bryluppet er for de naere vennene og har et separert selskap for det... Jeg fikk med meg at bruden satt paa fanget til faren og ble "gitt bort" til brudegommen!


Haha, og horte at om morgenen saa maa faren til bruden dra til brudegommens hus. Der maa brudegommen late som han vil bri hinduprest aa for aa symbolisere det gaar han mot fjellene for aa leve et hellig liv der. Da trer farens rolle inn og beordrer han til heller aa gifte datteren sin. Ti slutt sier brudegommen OK. Utrolig romantisk eller hva?

Neha (min eldste vertsoster) Kommer fra Australia i dag, saa jeg gir henne rommet mitt og sover med Sakshi. Har sovet hos henne noen maaneder naa, siden hun saa en skummel film for kanskje 3 MAANDER siden. Ikke rart hun fortsatt er redd :P Hehe

3 kommentarer:

  1. Haha, det med bladene var litt merkelig! Vi gjør ikke sånn i de bryluppene jeg har vært i India.. Men så er jo det på den andre siden av landet da ;D
    Hva mener du med at bruden sitter i fanget til faren? xD
    Du opplever masse rart, og det høres koselig ut ;) Men en ting jeg lurte på: Du angrer vel ikke for at du dro til India?
    Hilsen Harveen!^^

    SvarSlett
  2. Spesiell måte å feire bryllup på. Litt anderledes enn hva vi gjør i Norge. Men det er jo gøy å se noe annet også! klem <3

    SvarSlett
  3. Ja, de er nok veldig forskjellige. Hun ble gitt bort fra farens fang til brudegommen av faren ;)
    Og angrer aldeles ikke! Har det veldig fint her og foler jeg opplever mye nytt:)

    SvarSlett