fredag 10. juli 2009




Jeg har endelig kjopt kamera :D Jeg maate teste det saa spure den ene hushjelpen om jeg kunne ta en bilde av henne og hun ble overlykkelg av bare det! Hun er virkelig fantastisk sot! Hun er like gammel som meg, men snakker ikke engelsk saa vi bruker kroppsspraak som komunikasjon :)


Jeg dro forste dag paa skolen paa onsdag, men siden det er sportsuke har jeg ikke sett selve skolen eller valgt fag enda. Vi fikk sportsuniformer med forskjellige farger som viser hvilket hus du representerer. Den greia med hus, minner meg om De forskjellige husene som alle paa skolen til Harry Potter er delt inn i. De gir og trekker fra poeng som alle tar ganske alvorlig :P Men dette er bare noe som gjelder i denne ene uken, fordi resten av aaret har ikke noe med disse husene aa gjorre :) I denne sportsuken deltok jeg i masjeringen og det er utrolig hvor mye disiplin elevene har! De andre gjorde noe som de kaller drill ogsaa, de minste danser (tror det er 3 til 9aar), de mellomste danser med svampstokker (10-12aar) og de eldste danser med flagg.


I gaar var jeg med paa min forste dansetime, og det var veldig goy! Det var hiphop, men ganske soft hiphop, og dit dro jeg med to gutter som aldri har danset for. Kjenner de gjennom familien og det var veldig artig aa se hvordan de taklet det :) De var mye flinkere enn det man skulle tro, og dansekurset gikk i akuratt passe temp synes jeg. Er overasket over guttene her, og hvor flinke mange av dem er til aa danse. Det er ty dligvis mye mer populaert her enn i Norge (eller Nesodden hvertfall). Var med den eldste sosteren min i en bursdag paa mandag og der fikk jeg se at noen danser pardans veldig bra ogsaa! Har det veldig bra her og moter veldig hyggelige mennesker paa skolen og med familien saa hoper aaret vil fortsette like bra. Skal paa en orientering i morgen tidlig med AFS og haaper paa aa jobbe litt med brunfargen :) Hehe, siden vi skal bo i et hotel med basseng naer kjoen! Det er et stykke unna saa kanskje det gaar ann aa bade i den sjoen (er for farlig strom paa den stranen som er naermest der jeg bor). Haaper derer koser dere hjemme i Norge ogsaa! <3

3 kommentarer:

  1. Åhh så søt du var i sportstøyet! Og har du veldig pent hus elns? :O Ser ut som et veldig pent hus!

    SvarSlett
  2. Dette høres skikkelig spennende ut Hilde! Det høres jo ut som du har det veldig bra :D Kan du ikke fortelle litt om forskjellen på mennesker og kultur da i forhold til Norge? Det synes jeg er litt spennende i hvertfall :) Er det vanskelig og skjønne hva folk sier? De snakker jo sikkert litt sånn indisk/engelsk. Eller? Håper du koser deg da! Stor klem <3

    SvarSlett
  3. Hehe, takk!Ja det er en veldig fin leilighet. Den ligger 5 min unna skolen og er veldig sentral. det er litt vanskelig med tempoet de snakker i og aksenten de har, men begynner aa bli vant til det :) skal skrive mer paa bloggen snart!

    SvarSlett