mandag 6. juli 2009

Blir man vant til varmen?

I dag har vaert en veldig slitsom dag, selvom jeg ikke har gjort noe som helst fornuftig:P Vi fra AFS skulle ordne noe med visumet vaart og jeg var innstilt paa at det ville ta 10min, men det tok 6timer! Da sjaaforen til amilien kom og hentet meg, maatte jeg anstrenge meg for aa gaa stodig..Ettersom man blir veldig svimmel i denne varmen uten mat og drikke paa saa lang tid. Vi brukte all tiden paa venting, men det var litt skummelt naar en mann kom aa hentet 3 av oss og presenterte oss for overvaakningsmannen. Han ville ha en forklaring paa hvem vi snakket og truet med aa ringe politiet hvis vi ikke kunne faa tak i en av de som hadde undertegnet papirene vaare. Jeg maa si at alt blir veldig skummelt her fordi man vet ikke hvem som snakker sant og hvem man kan stole paa. Heldigvis holdt jeg taarene inne, sideon Erling (han jeg dro med fra Oslo) maa tro jeg er den storste sippekoppen!


I gaar var det en veldig sosial, men hektisk dag. Jeg motte 2 som skal gaa i klassen min paa "French loaf" og spiste lonsj. Skulle onske jeg kunne si at jeg gleer meg til aa mote de hver dag siden vi hadde en god flyt i samtalen, men det er en logn... Hun ene er veldig sjenert og vanskelig aa snakke med, mens hun andre som bor i leiligheten under meg er lettere aa ha en samtale med. Til tider virker det som hun ikke forstaar hva jeg sier, siden hun blir sittende aa stirre paa meg, men haaper deter andre paa mitt trinn jeg kommer lettere overens med.


De fleste paa tmittrinn er 2 aar yngre, saa merket stor forskjell da jeg motte vennene til Sakshi. De var veldig hyggelige g et virket veldig naturlig aa snakke med dem. Jeg motte de paa "Mama Mia" musikalen, som var veldig morsom. Det var herlig dansing, men utrolig daarli skuespill! Rart aa se en indisk verson a filmen ettersom de er et par hakk mer "prektige" eller hva jeg skal si. Til slut dro jeg til min kontaktperson i Chennai, og motte de andre fra AFS. Det var en student fra Italia og en fra Finland. Det var ogsaa en fra Tyskland, men han er 20 aar og jobber her som erstatning for militaere. Alle sammen var veldig hyggelige og jeg gleder meg til neste helg. Da skal vi ha en velkomstleir ved sjoen og et basseng, saa jeg har kjopt en badedrakt som jeg kan bruke (bikini er ikke lov). Haaper paa aa faa litt sol slik at jeg opprettholder brunfarkgen :D Hihi


Faren i huset er den som er lettest aa snakke med og vi kommer veldig godt overens, moren i huset er veldig hyggelig, men skal hele tiden passe paa meg og stiller vanskelige sporsmaal om hvorfor jeg foler og reagerer slik jeg gjor. Neha er ogsaa veldig hyggelig og lett aa prate med, men jeg ser ikke henne like ofte som de andre. Jeg tror at det er lettere for meg og passe inn i familien siden de reiser mye og er veldig utradisjonelle i forhold til mange andre. Jeg faar ogsaa mye privatliv, med eget rom, eget bad, og en pc paa rommet som jeg kan bruke naar jeg har tid :) Jeg maa fortsatt kjope et kamera, men leggerved et bildet som viser hvordan skoleuniform jeg skal bruke og et kart over India, saa du kan finne Chennai.

9 kommentarer:

  1. Hei! Uff seks timar utan drikke....pass på å ta med vannflaska overalt, alltid:) Her er det regn regn og atter regn; du reiste visst med sola. Ha ein fin kveld, klemm mamma

    SvarSlett
  2. Bra at mamma passer på, selv om det er et stykke unna. Flott at du har fått en hyggelig familie, Hilde. Blir morsomt og spennende å følge med videre. Hilsen Gørild og Morten

    SvarSlett
  3. Hilde! Så bra at familien er hyggelig! Det kan jo hende det er bra at de du skal gå med er litt yngre, kanskje du føler deg mer trygg på dem da..? Nydelige unifromer og badedrakt, det blir sikkert fint;) Masse lykke til! Det er helt sykt at du har reist alt:O Klemmer fra Leapea

    SvarSlett
  4. Heihei kjære lillesøster. Vann og mat er viktige saker vet du, sier som mamma, ta med vann! Etter at du dro ble norge verdens våteste og tristeste sted, så håper du får noe av sola vi ikke har. Familien høres bra ut, du får ta vare på deg selv vesla! Gleder meg til neste innlegg! Skal hilse masse fra Linn

    SvarSlett
  5. Hildee! Hyggelig at du legger igjen spor av deg synes jeg :D Selv om det er trist å lese om at du gråt en del og at du har problemer med varmen (det går seg til vettu!), så må jeg inrømme at det er utrolig spennende. Jentene som både er sjenerte og stirrer litt vil nok løsne opp skal du se. Du er jo tross alt helt ny :)
    Lykke til videre <3 Du hører nok fra meg :D

    SvarSlett
  6. Takk skal dere ha alle sammen! Skal huske aa ha med vann fraa naa av, har forhopentligvis laert leksa mi! Kan hende jeg gir utrykk for at jeg ikke har det ba, men det er feil! Jeg har det veldig fint her nede og haaper dere koser dere like mye som meg! Hils tilbake til Linn, Sivert! <3

    SvarSlett
  7. Sykt spennende! Jeg tror aldri jeg hadde tenkt på å dra til India :P Hvor varmt er det der? Jeg gruer/gleder meg også litt til varmen i Florida... Men vi blir nok vant til det også :P

    SvarSlett
  8. Det er rundt 35-40 grader, men vinteren her er minimum 30 grader, saa det blir aldri kjolig :P

    SvarSlett
  9. Jeg foler med deg, Hilde! Det er varmt her i Nord India ogsaa, men det er nok varmere hos deg! Hyggelig at du har faatt en fin familie og jeg tror nok du faar mange venner snart ;-) Lykke til videre! =P
    Hilsen Harveen =)

    SvarSlett