onsdag 31. mars 2010

Dette ser du bare i india


-Menn i Lungi
-Random kuer her og der
-Flotte byggninger med en tykk vegg som skiller luxusbolig fra skitten, stinkende gate med fattige mennesker som sover, tisser, kaster opp, lager mat spiser etc paa sidegatene
-En saa hektisk trafikk, der ingen tar hennsyn, ikke engang til de som gaar
-Herlige mennesker som gir deg mat hvoren du gaar
-Smaa boder der en hel gjeng drikker te og koser seg, paa tross av brennende hete og stank
-Paneer, Chaat, churan, og saa mange gode ting aa spise
-Mesteparten av kninnene man ser i fantastiske saree'er
-Brylupp som varer opptill uker
-Lattergrupper ( der sitter en gruppe med mennesker og bare ler for aa le, noen sier noe ogsaa ler alle paa likt)
-Kjeft paa skolen om du har paa deg feil SOKKER
-Laerere som heller oil i haaret paa de som ikke har borstet haaret godt nok
-kalle alle Aunty og Uncle
-FOrskjellige spraak i hver eneste region

Jeg kunne vel skrevet en evig lang listet for dette landet er unikt! Saa mange annerledes opplevelser og intrykk man faar her. Og stikkordet er kontraster.

Ps. jeg har jo gaat i solen noen ganger og jeg forstaar hvorfor jeg ikke ser noen andre gjore det samme. Det er utrolig varmt, saa vaat av svette etter 2min er vanlig. Og jeg vil jo helst ha sol over hele meg saa har paa minst mulig. Shorts og en singlett, men alle stirrer eller ler eller kommenterer. Prover fint aa unngaa aa bry meg, har heldigvis musikk i orene, men gleder meg til aa komme til norge der jeg kan sole meg i bikini og ingen stirrer :) Stranden her kan man absolutt ikke sole seg paa fordi det er ikke som alle andre strender. Det er mest en plass der alle gaar for aa faa litt kald bris i en varm hverdag, saa bare man gaar dit og er hvit srirrer folk...Burde fine meg en terasse og sole meg paa, eller gjore som jeg har gjort til naa. Bli like hvit som jeg sannsynligvis var da jeg ble fodt.

5 kommentarer:

  1. Lattergruppe høyrest ut som en god ide! Hehe :)
    Ka de e bilde ta? Forstår ikkje ka de e han he rundt hoftene...
    Ej også gler mej til du kjøme heim til Norge <3

    SvarSlett
  2. Enig, vært i India 1 gang, helt klart det sprøeste landet jeg har vært borti.. Mye fattigdom og kynisme, men også mange varme mennesker og snåle skikker.. Selgerne var slitsomme, da - samme som Egypt..

    SvarSlett
  3. Forste punkt dhoti, et slags skjort, som enten man har paa seg og det er langt eller man knyter det kort;) Jeg og solveig <3
    Har ikke vaert i egypt, men ja, de er slitsomme, bare ikke overalt. Ekelte steder er de slitsomme ;)

    SvarSlett
  4. Åja, hehe, stili :)
    <3

    SvarSlett
  5. Ahh, haha! Det er goy for bestevennen min her er jo indisk, saa jeg maa nesten oversette dette for han ;)

    PS: jeg fikk kjeft paa skolen for og ha feil sokker ogsaa! og 50 push ups! (hei marching band er ikke saann man skulel tro:P)

    SvarSlett