torsdag 25. mars 2010

Selvstendig

Ironisk som det er, maatte jeg bli kjent med utlendinger for aa bli selvstendig! Etter aa bli kjent med noen engelske gutter, som jobbet i en avis her i 3 maaneder, dvs,en dro hjem forige uke og en annen er her fortsatt, har jeg blitt mye mer selvstendig. Leo( han som dro) laerte meg om en ny ting jeg ikke ciste om, share auto, det er en litt storre auto/rickshaw/tuktuk, som er kjempe billig, trygt og litt raskere enn buss. Saa jeg har naa begynnt aa ta auto'er alene (selvom jeg ikke har lov etter 7) og jeg tar shareauto'er. Greia med at dette er forste gang er fordi de som bor her har alle sjaaforer til aa ta dem overalt, mens de som kommer fra utenifra maa greie aa ta vare paa seg selv og finner fort ut hva som er okonomisk og enkelt :)

Eksamnene er ENDELIG over, jeg skal aldri igjenn i mitt liv pugge multiplechoise ark, eller pugge overskrister eller i det hele tatt pugge slik dette aaret har handlet om :P Ihvertfall ikke i saa store doser:) Naa er det ekstraklasser til neste aar hver dag mellom 8 og 13.30, men jeg sitter faktisk bare aa kjeder meg dagen igjennom, siden jeg ikke skal gjore neste aar her. Hvorfor jeg maa komme paa skolen er et under, rare AFS regler. Jeg har ikke engang bokene, saa alle maa gjore ting mens jeg kan sitte aa stirre ut av vinduet..Hvis det ikke forandrer seg i det hele vet jeg ikke om jeg holder ut fordi det er saa KJEDELIG!

Jeg overnattet hos Shivani med Amba i gaar og det var veldig morro, bare synd ingen faar lov aa sove over her, siden de er strenge paa aa sove over spessielt naar de ikke kjenner vertsfamilien min godt...
Vertsosteren min, Sakshi (som har vaert uutholdelig kort mot meg den siste tiden) og vertsmoren min, Anita, dro til Delhi i dag og kommer hjem sondag. Blir litt deilig med alenetid men vertsfsren min og helt alene lordag kveld til sondag (siden vertsfaren min maa dra til en annen by for aa opperer en pasient). Haaper vertsosteren min har litt bedre humor naar hun kommer hjem fordi eksamnene hennes er jo over saa hun burde vaere glad! Jeg foler at jeg har gjort noe slemt og at hun er sur, men for 3uker siden spurte jeg og hun sa hun ikke hadde noen grunn til aa vaere sur (saa himlet hun med oynene:/). jaja, finner jo ut av det naar hun kommer :)

1 kommentar:

  1. Hva med å gå over matte pensum en gang til når du først er på skolen?
    Er det noen norske bøker du kanskje vil ha for å gå over pensum her i året som har gått?
    Det er jo bedre å gjøre noe som er kjedelig og fornuftig enn bare kjedelig.....?

    Din snille pappa!

    SvarSlett