lørdag 30. januar 2010

Julegrot

I dag skal jeg lage risgrot for familien og som dere sikkert vet er det et mektig maaltid, men her er ikke det nok. Neida, Anita(vertsmoren min) sier jeg og alle maa spise godt saa lunsj kan ikke inneholdet kun grot! Vet ikke hvordan det kommer til aa sname heller siden jeg lager det paa gassovn med vanlig ris, men vi faar vente aa se. Kanskje det er bra vi har annen mat og :P
Jeg snakket med vertsosterne mine om fengsel i norge, og her trenger jeg litt hjelp. Er det 21 aar som er den lengste straffen i Norge og i tilfelle kan man bli domt for mange ting slik at det til slutt blir livstid? Please gi en komentar fordi jeg er veldig usikker :)


Her er noen bilder fra Neha's Melborne venner var paa besok. Jeg og Emily kjopte ballong shorts og jeg digger de :D Utrolig behagelig. Eneste er at det skal vaere indisk, men bare turister som bruker disse klaerne :P

I morgen drar jeg med skolen paa en 6 dagers tur og blir morro og passe varmt tenker jeg med store lose klaer som skjuler alt det kan, fordi er ikke lov aa bruke hva man vil her, nei! Ikke Ipod, mobil, smykker, sandaler, osv. Saa legger vel inn et nytt inlegg om en uke. Ha det bra saa lenge :)

3 kommentarer:

  1. Hej Hildur ;)

    Dinna grauten trur ej blir interessant, hehe ;) I Norge e den lengste straffa på 21 år, å de gjenge ikkje an å få livstid! Ej rekna me at en kan sete inne i 21 år, sleppe ut, gjer fleire kriminelle handlinga å sete inne i 21 år til, osv. Men viss de e noken so gjer det, tippa ej at han/ho heller blir lagt inn for behandling for ei eller anna psykose. Skikkeli livstid blir det i alle fall ikkje :)

    De slo mej også at reglane for vising ta hud va litt merkelige :p Men sari'ane e i alle fall fine, syns ej!

    Ka slags opplegg de va me barneheim- og skulbesøke? E de sånn so alle gjer, eller va de spesielt for dokke? :)

    Klem

    SvarSlett
  2. 21 år er lengste straff, men man kan også få forvaring, så igrunn kan man bli sperret inne på livstid. Men da blir det ikke som fengsel. Man kan bli satt i forvaring om man ikke er tilregnelig ute i samfunnet. Altså psykisk syk eller lignende. Men ja, om man er frisk i hodet (så frisk man kan være om man begår noe som tilsvarer 21 års fengsel) så kan man ikke bli sperret inne på livstid.

    Stilige de shortsene :) Så luftige ut. Hehe

    SvarSlett
  3. Ok, takk for informasjon, er saa annerledes her. Diskuterte dodsstraff med familien min fordi her er det lov, men jeg vet ikke helt hva jeg syns er best. Fordi syns det er litt for milde straffer i Norge men kanskje litt ekstreme starffer her..Hehe

    SvarSlett