onsdag 7. oktober 2009

Goa i regnet


Da er det tid for nok et blogg-inlegg! Jeg var i Goa i Helgen og jeg hadde gledet meg lenge til fint vaer, strand og en vidunderlig brunfarge. Men jeg fikk det helt motsatte. Det regnet i hele 4 dager (bortsett fra 10 min sol rett for vi dro) siden monsunregnet bestemte seg for aa komme lenge etter sesongen i aar. Helgen ble tilbrakt for det meste i matsalen, i inngangen av hot
ellet og paa hotell rommet. Vidunderlig hvor mye man kan observere og sanakke om andre uten aa foreta seg annet enn aa spise eller drikke!

I og med at jeg har en vertsfar som liker aa gjore noe og en vertsmor som vil ha meg til aa se og laere alt mulig, ble det til at vi tok en liten tur ut paa fredag. Vi tok en 2 timers tur til et tempel ( der ble vi kort sien det poseregnet), derifra til noen kirker (selv om jeg har sagt det for ble de skuffet over at jeg ikke var kristen), saa til siste stopp, krydderplantasjen. det beste var siste stopp, der vi spiste (som vanlig), og ble vist rundt og forklart hvilke krydder som vokser paa hvilken maate. Vi ble tatt imot med blomsterkrans og ble gtt en rod prikk i pannen, og som avskjed fikk vi ryggen dusjet med "lemongrass" vann. Det luktet herlig og var enda mer herlig aa dusje paa hotellet 2 timer senere. Dette var den mest begivenhetsfulle dagen i og med at jeg og vertsfaren min gikk til treningstudioet etter litt te/kaffe.

Paa lordag dro vi paa en liten utflukt for aa shoppe. Endte opp med aa kjope notter... Vi provde ut et Yoga-kurs og laerte at det eneste man maa gjore i livet er aa smile. Jeg og vertsfaren min svomte litt i bassenget. Resten av dagen ble brukt paa mat og drikke :P



Siste dag gikk vi de 50 meterne til havet. Dette var nokk trening for alle andre en meg og vertsfaren min, saa 30 min paa spinningsykkel gjorde magen min klar for nok en runde med mat!

Siden vi satt ved lobbyen hele tiden maatte jeg bare vise det! De som jobbet der kom til og med og snakket med oss og ga oss ideer til andre ting aa gjore. De maa ha trodd at vi kjedet oss faelt! Til tross for en begivenhetstom og stille tur, var det deilig og avslappende og til tider ekstremt morro. Smaa ting som aa observere andre (inkludert familien) kan fore til hysteriske latterutbrudd :)


Naa er jeg tilbake paa skolen og gleder meg bare til neste ferie. Det er saa kjedelig paa skolen. Foler at i kaster bort tiden og kunne vaert mer effektiv hjemme, men saann var det jo i Norge ogsaa :P Hehe
Har begynt aa like aa lese boker i stor grad og er snart ferdig med den siste norske boken jeg tok med. Skal sorge for aa laane noen boker av Erling ogsaa kanskje lese skoleokene her i og med at det er det jeg burde bruke tiden paa!
Have fun everybody <3




2 kommentarer:

  1. Høres ut som du hadde en fin helg :) Gøy å oppleve og se litt mer en bare byen du bor i! Skjønner hva du mener med at skolen er kjedelig, for det er den her også! Men det er vel sånn det skal være :p

    klem <3

    SvarSlett
  2. Hehe, ja tenker det er det ;) Men bra aa legge til seg gode lekse vaner :P Hehe

    SvarSlett