søndag 18. oktober 2009

Diwaliii

Ja, da var det endelig Diwali! For forste gang motte hele familien opp i indiske klaer og jeg synes faktisk indiske klaer kan vare ganske fine :) I og med at jeg var veldig stille ble vertsfamilien min bekymret og fant ut at jeg måtte sove. Vi dro nemlig rund og leverte gaver hele dagen til familie og jeg har ikke super mye å si til dem, men losningen er simpel. Jeg vart trott og trengte sovn. Så greit med noen som alltid vet hva som feiler meg! Sujatha som er sjefen for AFS i Chennai kom på besok og jeg hadde heldigvis fortsatt indiske klaer på meg noe som jeg tror bedrer intrykket hun har av meg et par hakk. Sujatha har på et vidunderlig vis begynt å like meg og det forte fort til at jeg liker henne mye bedre også. Tror hun var veldig redd for at jeg skulle bli trobbel sånn som utvekslingsstudenten fra Norge i fjor, men har oppdaget at vi ikke er samme person. Alle fra norge er faktisk ikke like. Hun skal ta meg med til en hennatatovor på mandag for å rette opp min veldig stygge venstrehånd. Vertsmoren min trodde hun var flink, men det ser ut som jeg har provd å få et edderkoppspinnn monser der. Vetsfaren min provde å få noe godt ut av situasjonen så han insisterte på å ta et flott bildet av hånden min.
Vakkert eller hva :P Hehe
Utenfor dorene har alle slike tegninger og det ble tent lys på kvelden ettersom det er festivalen som feirer lys ;)
Madhulika (Sakshis veninne) Feiret jo bursdagen sin og det var veldig morro! Jeg begynner å bli vant med å mote de samme i bursdagsammenhenger så kjenner mange fler og er ikke alene lenger. Alle drakk ol, men jeg var ikke sikker på om det var OK for vertsforeldrene mine om jeg gjorde det, så holdt meg unna. De heller ikke lov av AFS. De hadde en annen fest med den eldre garden i etasjen over oss. Etter bursdagen sov 6 jenter over hos Madhulika og jeg folte meg bedre enn hva jeg har gjort på lenge. Er litt rart mellom meg og Sakshi, men siden jeg kommer overens med veinnene hennes så er foles det veldig naturlig spesielt når hun ikke er der. Egentlig veldig rart, men jaja.
I dag skal jeg besoke en klasseveninne og fyre fyrverkeri så det skal bli bra. Selvom jeg har blitt litt redd for fyrverkere som ikke går i luften. De er veldig uforsiktige her og mange blir skadet så jeg holder meg litt på avstand :)
Denne hoydiden minner meg om jul og nyttår på en gang siden det ermange gaver, masse fyrverkeri og feiring med famile og med venner. Nå er det bare å vente til neste festival :D

4 kommentarer:

  1. Happy diwali, Hilde! ^^
    Vi feiret det i Norge også, og det ser ut til at du har hatt en fin feiring! =)
    Hilsen Harveen! =D

    SvarSlett
  2. Så koslig:) Litt gøy med den hennah-tatoveringen:p Men hvorfor kommer du ikke så godt overns med Sakhsi?

    Klem <3

    SvarSlett
  3. Hørtes kjempe koselig og gøy ut ;D Sånn generellt virker det som du har det bra i India, skolen har mye høyere forventninger enn her, men du er kjempeflink, og klarer deg kjempebra! Kan være gørrkjedelig som du sier, og det er det her også! Btw, skal du også ha sånn stor bursdagsfeiring? Virker jo egentlig gøy ut, men minner meg litt om konfirmasjoner, bryllup ol :P

    SvarSlett
  4. Bra du feirer i Noprge og, Harveen! ARTIG
    Det med Sakshi er ikke en stor greie bare av og til det ikke funker helt :)
    Tror jeg velger aa ikke feire fordi det er litt vanskelig aa be faa og det er alt for dyr aa ha en saann fest som de folka her har! :P Hehe

    SvarSlett