lørdag 24. oktober 2009

Hvorfor sa ingen hvor vanslelig det var?!

Naar du leser dette tenker du sikkert "aa, nei...Ikke enda et deppe inlegg om hvor vanskelig det er aa dra paa utveksling.....Blanlabla, Klisje!" Men da tar du feil! Jeg skal nemlig bare informere om at jeg er fryktelig daarlig i pardans, men det er det artigste jeg har gjort paa lenge :D Jeg begynnte med Chachacha paa tirsdag og etter 2 klasser foler jeg meg ikke noe bedre enn det jeg var for. Jeg er den eneste nye saa jeg sliter med grunntrinnet og den enkleste piruetten/turnenn, mens de andre flyr elegant over dansegulvet. Jeg som trodde jeg kunne prove en maaned ogsaa begynne bollywood dans maa nok tro om igjen! Tenker til jul at jeg kan danse litt salsa (siden det er det jeg vil laere men maa begynne med noe som er lettere) etter det kan vi jo se! Hyggelige folk og taalmodige dansepartnere gjor danseklassen til en suksess heldigvis :)
Her er et bildet av mehendien som vertsmoren min lagde (ser ut som en syk haand)

Og her er et bildet av mehendien som jeg fikk i et brylup. Var forresten brylupet til sonnen til cricketspiller utvelgeren til det Indiske landslaget (kjendisbrulup)! Jeg trodde jeg skulle til et random sted aa faa mehendi, saa hadde litt lite pyntet klaer og ikke noe kamera saa desverre ikke noe bilde av alle sariene, smykkene, skoene, veskene, sminken etc som hun fikk av brudegommens familie. Dette var en liten del av en uke med feiring saa har fortsatt ikke sett hvordan hoved sermonien er. Den tid for komme senere :D
Jeg har virkelig faat fart paa meg, fordi jeg startet Tamil-kurs denne uken ogsaa. Jeg har laert noen faa fraser og vil hels bare laere aa snakke litt, men maa laer e alfabetet ogsaa. Utsetter det litt, tenker jeg :) Hihi

Forige sondag feiret vi siste dag av diwali saa bilder derifra, og blir igjen overasket over overklasse tendenser. Ikke bare har de to soverrom hver, rom de ikke bruker, fantastisk fint innredet leilighet i 2 etasjer paa toppen av byggningen, men faren samler paa fine og gamle bilder. Det er ikke noe stort selfolgelig, han har jo bare FJORTEN parkert ved konoret. Er jo helt normalt.....

I forrige inlegg saa jeg det var litt rart med Sakshi, og det er ikke noe stor folkens :) Det er bare at jeg foler meg som en lillesoster og at naar vi er alene er alt bra, naar vi er med mine venner, alt bra...Men med hennes venner foler jeg det litt som at jeg trenger meg paa og at hun hels vil vaere med sine VENNER ikke LILLESOSTER. Men jeg aner ikke hva hun tenker eller foler, saa dette er et intrykk jeg selv har dannet. Saa hvem vet?
Siste tema som jeg er litt usiker paa...Er jeg dum? Saann generelt. Siden jeg har alltid vaert daarlig i geografi, og lite generel kunskap har jeg kanskje. Men jeg var jo skoleflink. Naar Erling var her i gaar paa besok saa gikk det opp for meg at veldig mye av det jeg har laert paa skolen som jeg ikke har stor interesse for har slettet seg fra hukommelsen og jeg ble veldig flau. Prover aa troste meg selv med at jeg ihvertfall har evnen til aa diskutere, men uten noe fakta kunnskap kan jeg egentlig ikke diskutere saa mye :P Kanskje kunnskapen kommer snikende tilbake naar jeg trenger den...Haaper det :D
GRATULERER MED DAGEN DANIEL! Savner deg bror :) Ikke skulk, bli syk eller paa noen maate faa fravaer fra skolen, fordi du SKAL komme aa besoke meg ;D

2 kommentarer:

  1. Hei Kjære datter,
    Ikke særlig flink til å skrive, men jeg følger med bloggen nesten hver dag! Du får virkelig oppleve mye! Morsomt at du har problem med pardans - du som er så flink! Men det kommer nok...
    Og nei, du er nok ikke dum!. MEN, du har jo aldri vært en racer til å høre radio (nyheter), lese aviser etc.... så da er det ikke noen bombe at det kan komme situasjoner hvor det skorter litt. På den annen side er jo slik 'bredde'interesse noe som (forhåpentlig) kommer med alderen!

    Ellers håper jeg at du har det bra og har nok å gjøre til å holde de tyngre tanker unna! Vi savner deg her alle sammen.
    Mange hilsner fra Susanne, Caroline, Christin og meg!

    SvarSlett
  2. Hei, godt aa hor fra dere :)
    Jeg burde gjore som baade vertsfaren min sier og som du, pappa, alltid har sagt...Lese mer aviser, se mer nyheter osv..Hehe :)
    Jeg har det bra, men blir en hektisk uke fremover med maanedlige tester, yoga, dans, extra lange sko ledager, bursdager, desperat kjoleshopping og lesing til eksamner! Men heldigvis er mesteparten morsomme ting :)
    Om du vet saa har jeg svart paa e-post saa der kan du jo si litt om hvordan alt staar til? Klem <3

    SvarSlett