tirsdag 23. februar 2010

Mine tanker om hjemreise

Det har seg slik atRuna forespurte seg om jeg kan skrive litt om hva jeg tenker om hjemreisen min, saa her kommer det :)

jeg skal reise hjem 17. Mai som er mindre enn 3 maaneder til, jeg leder meg fryktelig til aa se mange igjenn og ikke minst hore om hvordan andre har opplevd dette aaret som jeg ikke har delt med dem. Jeg begynnte jo aa se frem til aa komme hjem til og med for jeg dro! Men paa mange maater er det litt trist ogsaa. Jeg kunne aldri forutse at jeg skulle komme saa naere innpaa familien og jeg tror det blir rart aa komme hjem uten storesostre der hjemme. Det blir jo ogsaa rart aa ikke ha alle venner fra skolen rundt seg hele tiden. Jeg har jo tross alt jobbet hardt for aa komme inn i miloet saa blir trist aa forlate det.

Jeg vil komme tilbake paa besok, det er sikke, og tror at jeg kommer til aa holde kontakten med mange. Men jeg tror at et hektisk liv for alle ikke forer til lange samtaler hver dag, men smaa oppdateringer paa hverandres liv er tingen :) Er en venninne som faar lov til aa komme paa besok om hun faar over 93% i alle fag paa de siste eksamnene hennes neste aar. Saa jeg haaper hun faar til det da:D

Det er ogsaa litt trist at det er mange jeg hare lyst til aa bli kjent bedre med, som jeg ikke faar tid nok til, men saann er vel livet. Og etter dette aaret kjenner jeg mennesker som lever overalt rundt i verden, saa kan o prove aa besoke noen om jeg tilfeldigvis reiser dit.

Jeg er kjempe glad for at jeg har reist som 1 aars utveksling fordi det er utrolig mye jeg har laert om meg selv, om andre kulturer, og om mennesker generelt. Jeg har blitt kjent med mange fantastiske mennesker som jeg aldri vil glemme. Og det har vaert fint aa vite datoen jeg skal hjem fordi naar man er lei seg kan man se frem til aa komme hjem til alt som er trygt:)

3 kommentarer:

  1. :D Skjønner hva du mener. Alle som er på utveksling har jo kommet inn i miljøer nå, så det blir jo trist å skulle reise fra alt igjen. Men sånn er det jo bare. Kommer nok til å holde kontakten med mange jeg også :)

    SvarSlett
  2. Å herregud, Hilde, nå begynner jeg nesten å grine her. Tenk at det nesten har vært et år. Vi har alle virkelig vokst på dette.
    Kos deg de siste mdn! Klem<3

    SvarSlett
  3. Ja, jeg faar ofte taarer i oynene naar jeg tenker over at jeg skal forlate alt her, men jeg grat jo ogsaa over aa forlate Norge, saa er jo godt aa komme hjem :) La oss finne opp et ekspress fly som kan ta oss til et annet sted paa fem minutter :)

    SvarSlett