onsdag 23. september 2009

Bursdag i India vs Norge

I gaar, Tirsdag 22 september, var jeg med aa feire bursdagen til en i klassen over, og maa si aa feire bursdagene sine her feires ganske anderledes enn det jeg er vant til. har vaert i en annen bursdag som dette og tenkte det var et unntak, men neida, det er faktisk ganske vanlig. Han som ble 17 aar, hadde altsaa leid underetasjen i et fem stjernes hotell, med to DJ'er noen som serverte smaa snax, 2 som sto aa lagde drinker (alkoholfritt) og ca fem kokker som staar aa lager mat etter ditt onske. Paa starten av kvelden er det musikk saa hoyt og stemning deretter! Alle danser og har det veldig artig:) Etter at kaken har blitt trillet inn o stakars bursdagsbarn har faatt annsiktet splaesjet nedi kaken, er det tid for mat og mer dans. Du kan fortelle kokkene hvilke ingredienser du vil ha f. eks penne med bacon, paprika og sopp med tomatsaus, og de lager paa flekken. Denne bursdagen hadde ogsaa et tema nemlig beach, og alle fikk blomsterkranser ved annkomst! Jeg tok noen bilder rett for i dro og provde saa godt jeg kunne aa se ut som jeg skulle paa stranden med bikini under, men fant fort ut at jeg var den eneste :P Men jeg tror faktisk jeg liker en litt mer avslappet bursdagsfeirings tradisjon! Blir ikke det samme koselige lille selskapet, men for all del dette er ogsaa morro :)

Det er et bilde av meg og Sakshi og et av henne og en fra klassen hennes, Shavanti.




Legger forresten ved bilder av hvordan kjolen min som jeg fikk laget av en designer familien kjenner. Dette er en ganske dyr kjole, men i norske kroner er det bare 250kr :D Herlig altsaa! I dag er det Sakshi sin egentlige bursdag og vi skal ut aa spise senere fordi man spiser ikke middag i fem tiden, men kanske naermere 11. Jeg ga henne et par hoyhelte sko med gullstropper mellom taerne og HELDIGVIS baade likte hun de og de passet. Jeg er veldig lettet!

1 kommentar: